teisipäev, 18. mai 2021

Õppepäev Tartu Ülikooli muuseumis, kunstimuuseumis ja Tähetornis

Haridusprogramm "Ajarändurid " Tartu  Ülikooli muuseumis

 Mängulises programmis kinnistati  ajaloo põhiperioode ning tutvusime  ajajoonega. Elamuslikus muuseumikeskkonnas saame VR-prillide vahendusel astuda keskaega ning võtta endale erinevate ajastute ja kultuuride peakatteid proovides rolle erinevatest ajastutest ja kultuuridest.

 Programm on mõeldud eeskätt 5. ajaloo sissejuhatuseks või kordamiseks,  arendades kultuuri- ja väärtuspädevust, loovust ning sotsiaalseid oskusi.


















Müüt kunstis. Vana -Kreeka mütoloogia ja kirjandus  ülikooli kunstimuuseumis.

Uurisime Vana-Kreeka skulptuure ja jutustati  nendega seotud lugusid. Meid  kaasati  vaatlema, mõistatama, arvama, jutustama, loole lahendusi mõtlema ja eakohaseid ülesandeid lahendama. Vaadeldavad skulptuurid olid loodud Kreeka kunstnike poolt ajal, kui müüt oli elav, austati Olümpose jumalaid ja tekkis kreeka kirjandus. Tunnis lõimiti kunsti, emakeele, kirjanduse ja tänapäeva kultuuriga seotud teemasid. Jutustati  lugusid iidsetest muinasjutulistest loomadest nagu kentaur, Kerberos jt. 

Kangelaslugude teematunnis "Lood Kreeka jumalatest" jutustati  Vana-Kreeka lugusid iidsetest kangelastest, õppisme tundma Heraklese 12 vägitööd ning otsime kangelasi kujude hulgast ja tänapäeva lapsi ümbitsevast maailmast.  

Jutustati  lugusid Vana-Kreeka Olümpose jumalatest, otsisime neid skulptuuride hulgast ning uurisime millised nad välja nägid, kes olid nende lemmikloomad ja miks nad olid inimestele nii tähtsad.









Lõunastasime ülikooli kohvikus.

Tartu  tähetornis

Teematunnis “Atmosfäär” kordasime üle põhiteadmised ning süvenesime grupitööna nelja taevakeha (Maa, Marss, Veenus, Titan) atmosfääri põhjalikumale uurimisele. Püüdsime teada saada, kuidas mõjutab atmosfäär valitud taevakeha pinda ja elutingimusi. 

  • kordasime  atmosfääriga seotud põhimõisteid (kihid, osoon, virmalised)

  • selgitati  atmosfäärinähtuste tekkepõhjusi ja mõju Maale

  • põhjendati, miks Maa on sobilik keskkond inimtegevuseks ning miks seda keskkonda on vaja säilitada.


















  •  


                                                    Oli põnev ja tihe koolipäev.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar